pondělí 7. prosince 2009

Instinkty pravěkých lovců

Pokud na chvíli podhlehneme dojmu, že máme věci ve svých rukou, příroda zaťuká, aby nás opravila, že ne tak docela. Kupříkladu dnes.
Sedím ráno s hrnkem čaje u počítače a slyším z kuchyně kviknutí.
Já: Co se děje?
eM: Já ti to snad ani nebudu radši říkat.
Já (přepokládám, že byl nalezen pavouk větších rozměrů): Je velkej?
eM: Asi tady máme myš!
A opravdu. Pod odkapávačem sedí myš, eM ji hypnotizuje a já panikařím. Následující hodinu strávíme tím, že eM stojí pořád na stejném místě a nespouští myš z dohledu (v ruce cedník připravený na lov) a já pobíhám - nejdřív vyklízím kuchyň, pak hledám všemožné instrumenty. Po zralé úvaze a několikerém zvyšování obou hlasů domlouváme se, že celý odkapávač i s myší oblepíme průhlednou fólií na okna, myš tak neuteče do kuchyně (která je plná zákoutí, škvír a skrýší a kde bychom ji už nikdy nenašli) a povede se nám ji přiklopit tím cedníkem. Muž stále fixuje nebožátko pohledem, já lepím, stříhám, lepím, nadávám a v pravidelných záchvatech paniky (to když se ruka s cedníkem připraví k útoku) odbíhám vedle do pokoje. Za pomocí dvou metrů fólie a deseti metrů lepící pásky je uprostřed kuchyně vytvořen igelitový mikrosvět, zahrnující odkapávač, nádobí, myš a asi metr kuchyňské linky. Myš ovšem odmítá opustit útočiště, je nutno ji tedy vyšťourat, což se po dalších deseti minutách daří. Samotný okamžik, kdy myš vyběhne a je přiklopena cedníkem, jsem neviděla, protože jsem opět zbaběle prchla do vedlejší místnosti.
Další osudy všech tří zúčastněných jsou pohnuté a nebudu se zde o nich dále rozšiřovat.

4 komentáře:

  1. :-DDDDD to jste meli natocit. I kdyz je fakt, ze ja taky houby vim, co by me napadlo tvari v tvar hlodavci v me kuchyni...

    OdpovědětVymazat
  2. Troufám si tvrdit, že daleko daleko horší jsou pavoukovci :) Co taková bílá myška, kterou stejně člověk vídá po každé lahvi dobrého (a vlastně i špatného) vína, udělá? :)

    M.

    OdpovědětVymazat
  3. jste krutí! určitě se chtěla jen ohřát, jen dva prstíčky...

    OdpovědětVymazat